Jovo Uživatel
19.1.2011 19:23 |
Už na celý román by dalo to , co jsem zažil v pátrání po pravosti
tohoto obrazu ,který měli v ruce různí znalci a rádoby „znalci“ .
Každý o něm říkal něco jiného a nejvíc mne „dorazil“ jistý
antikvář, když moji pochybnost nad signaturou vysvětlil tím , že některé
obrazy Pruchy podepisovala jeho sestra Vojslava (!).V každém případě
tematiky zapadá do Pruchovy tvorby (malíř předjaří a jara mu říkali)
,svým expresivním podáním se rovněž nevymyká tomu ,co tento nadějný
malíř tvořil .Navíc jde prokazatelně o velmi starý olej na lepence (na
kterou Prucha rovněž maloval) .Za každý názor , či radu předem
děkuji.
Přílohy: |
Carlos1 Uživatel
7.2.2011 22:22 |
No, znalci tím možná zamotáte hlavu. I když to vypadá pruchovsky, tak
třeba to kladení barev přes sebe v popředí moc do jeho rukopisu nezapadá.
Prucha, jakkoliv mu do mistrovství ještě mnoho chybělo, vyzařuje z obrazů
zvláštní jistotou každého tahu štětce. Jinak v Pruchově monografii
z roku 1941 je docela slušný seznam díla. Zkuste to s tím popasovat.
|
Jovo Uživatel
7.2.2011 22:49 |
Díky za Váš názor . Trefil jste to naprosto přesně , že znalci tento
obraz sice k Pruchovi jednoznačně nepřiřazují , ale také jej nepovažují
za „patlanici“ . Pokud mohu zde uvést názor p.prof. Z.Sejčka , který
tento obraz rovněž měl v ruce , tak ten okamžitě poznal chalupy
v Počátkách (odkud jak jistě víte pochází mnoho z díla Pruchy a které
zná dokonale) , řekl že ten kdo tohle maloval uměl pokládat barvy , ale
skutečně také řekl , že některé tahy štětce Pruchovi nenasvědčují ,
že Prucha namaloval obraz a ještě „mokrý“ jej podepsal. Měl jsem pocit
, že p. prof. tento obraz chápe , jako pokus Pruchu napodobit … Jenže je
tady jedno velké JENŽE .To napodobování by se dělo v době (před více
jak půlstoletím) , kdy Prucha nebyl nikterak zvláště znám a taky nikterak
zvláště ceněn . Nadto jsem při svém soukromém (laickém) pátrání
nepřišel na žádného jiného takového malíře s takovýmto „rukopisem
",ani na žádnou jinou podobnou krajinu …O Pruchovi mám téměř vše vč.
monografie z roku 1941 (jde o hlavně dílo z pera A.Matějčka , resp.
J.Hegenbartové) a ani zde jsem "rozhřešení“ nenalezl , protože je zde mj.
uvedeno , že dané soupisy nejsou kompletní a v několika případech je
popis obrazů dost všeobecný a nebylo by třeba ani moc fantazie a i můj
obraz by se nechal k něčemu přiřadit…Musím , ale dodat , že mi o toto
opravdu nejde.Trochu jsem se rozepsal , závěrem ještě jednou děkuji za
Váš názor.
|
PN_PP Správce webu
8.2.2011 16:50 |
Jistotu kterou hledáte není možné získat expertními konzultacemi. To je
cesta žabomyších spekulací jak jste nám to ostatně přesvědčivě
doložil. Cestu exaktních metod (mechanoskopie, zobrazovací metody
(spektroskopie, rtg atd) a chemické analýzy)je třeba předem zvážit
v ekonomickém vztahu k hodnotě obrazu. Musíte však počítat s tím že
nepovede k pozitivním jistotám po kterých toužíte. Může Vám však
poskytnout negativní jistotu. Tím že vyloučí Průchu jako tvůrce Vašeho
obrázku. Já bych se tím netrápil. Obrázek je pěkný, jistě Vás těší a
díky němu jste se stal expertem na Průchu. PN.
|
Jovo Uživatel
8.2.2011 18:25 |
Děkuji i za Váš názor. I když se v žádném případě nepovažuji
za experta na tohoto malíře , tak myslím ,že jsem o něm prostudoval snad
všechno co se dalo .Hlavně jsem měl to štěstí , že díky tomuto obrazu
jsem se potkal se člověkem pro kterého byl Prucha středem jeho celoživotní
práce (prof.Z.Sejček) ,který se osobně znal se sestrou Pruchy Vojslavou .
Pokud toto mé konání tento PAN MALÍŘ odkudsi sleduje ,tak musím býti
spokojen s tím ,kolik skutečného zájmu o své dílo dokáže vyvolat …
Jsem rád , že i na Vás a možná i na mnohé ostatní lidi tento obraz
působí pozitivně a tím jsem vlastně úplně
spokojen. Rozhodně neuvažuji o nějakých expertních
posouzeních , ne snad pro to , že bych se bál získání tzv. negativní
jistoty , ale pro to , že by v takovémto případě doplatil jiný umělec na
čachry nějakého bývalého majitele , či prodejce ,který jeho dílo takto
„zhodnotil“ .Závěrem bych chtěl jenom dodat , že jsem názoru toho, že
žádný opravdu velký umělec nikdy netvořil své dílo s představou , že
vlastně vyrábí investiční předmět pro budoucího vlastníka naší
doby …
|
PN_PP Správce webu
8.2.2011 21:16 |
Můj závěr platí. Jsme rádi že jste v SM, možná nám s Průchou
někdy poradíte. PN.
|
Virgil Expert SM
1.3.2015 11:53 |
Vážení, téma na diskusi Jindřicha Pruchy je vždy zapeklitá otázka?!
Váš obraz nemá s Jindrou pranic společného. Za jeho krátký famózní
cyklus, stačil vytvořit nějakých tři-sta obrazů a mám dojem že,
polovička je mezi námi a ta druhá ve státních galeriích. Správně jak
podotknul Carlos1> kladení barev s bravůrnou kompozicí si nechal Prucha
pečlivě záležet!
|
Jovo Uživatel
5.1.2016 15:47 |
Zdravím – zvláště pak Virgila – experta SM . Omlouvám se Vám za
to , že se , podle Vás, neprávem , hlásím k „houfu“ vlastníků obrazů
, jak familiárně píšete Jindry (Pruchy) . Na druhé straně žasnu nad
Vaší jistotou ve věci (ne)pravosti daného obrazu . Ani moment o Vás
nepochybuji , že kdyby jste byl lékař , tak dokážete i třeba jen podle
fotografie pacienta poznat , jakým typem žloutenky , A,B , nebo C je nemocen
.Ale k věci . Od prvního vložení tohoto příspěvku uplynulo už dost vody
a já jsem o dost dál s mými znalostmi o daném malíři , který se, přes
svůj talent , stále hledal a v různých obdobích svého života maloval dle
svých velkých vzorů (Slavíček,Munch … ) a nepochybuji , že kdyby se
časově potkal třeba s Josefem Ladou ,tak by jsme všichni koukali , jaké
umí Hrusice a kocoury Mikeše… Posuzovat tohoto autora podle způsobu
„kladení barev“ je jedním slovem hloupost . Jestli „někdo“ viděl
více jeho obrazů , tak musí smeknout před jeho škálou použitých barev na
ten který obraz , kdy měl neobyčejný cit pro daný odstín , to ano , ale
o pečlivosti jejich aplikace na obraz , bych (být expertem) raději pomlčel
. Záměrně jsem na jednu výše přiloženou fotku použil detail , kde náš
pan malíř při samé „pečlivosti "přilepil i zbytek ztvrdlé barvy.
Protože na jiném místě mého obrazu je tato zatvrdlina ještě větší a
protože jsem tuto "pečlivost“ objevil i na více jeho obrazech (zaručeně
pravých), tak si myslím , že Váš názor ve věci pečlivosti „kladení
barev“ je dost mimo . A když už jsme u barev dovoluji se Vás pánové
experti Carlosi a Virgile zeptat jestli víte , jakými že barvami Prucha
tvořil svá díla . Mě se toto podařilo zjistit a dokonce i od koho je
kupoval . V případě mého obrazu byla nalezena shoda v použití jedné
z barev , která se už cca 80 let neprodává… Závěrem chci dodat , že
o svém obrazu jsem přesvědčen , že je opravdu namaloval Jindřich Prucha ,
a to z těchto důvodů :
- tématicky zapadá do jeho krajinářské tvorby , kdy expresivně namaloval
předjaří v okolí počáteckých chalup (místo jednoznačně poznal pan
prof. a velký znalec Pruchy – Z.Sejček);
- doba vzniku obrazu spadá do doby , kdy (až na pana prof. Z.Matějčka)
neměl nikdo o díle tohoto umělce ponětí;
- původ díla ( z pozůstalosti jistého režiséra) napovídá , že
bývalý majitel , na rozdíl od mnohých současných rádoby znalců , věděl
velmi dobře co vlastní
- shoda v použití jedné ze soudobých barev.
Závěrem bych chtěl uvést , že není pro mne otázka pravosti mého
obrazu důležitá a že se plně ztotožňuji s názorem správce tohoto webu
(viz výše).Co mi lhostejné není je skutečnost , že se zde
prostřednictvím některých expertů uvádějí definitivní soudy , bez
znalosti všeho , co je k těmto závěrům nutné . Očekávám od těchto
expertů odpověď na moje otázky ve věci použitých barev a jejich původu .
Po nějaké době , pokud nebude můj dotaz zodpovězen , si dovolím pány
experty poučit já .
|
Jovo Uživatel
5.1.2016 16:52 |
… ještě k výše uvedeném . Měl jsem samozřejmě na mysli pana
prof.Antonína Matějčka nikoli pana prof. Zdeňka Matějčka psychologa…
|
Psát příspěvky mohou pouze uživatelé s předplaceným přístupem.