Anitra71 Uživatel
13.9.2012 20:28 |
Dobrý den, nedávno jste do nových signatur zařadili signaturu Rudolfa
Vejrycha (signatura č.6). Byla evidentně převzata z obrazu nabízeného ve
stejném čase na Aukru. Obraz jsem měl ve sledování a všiml jsem si jedné
zajímavé a podstatné věci. Na fotografii z které byla Vámi signatura
převzata je vidět i část rámu, kde je vidět i razítko výrobce
rámu(LYRA Horní Planá) a i cena uvedená v Kčs (viz. foto). Co je na tom
divného ? Takto se česká měna označovala až od roku 1945, ale Vejrych
zemřel v roce 1939. Pokud by napínací rám pocházel z doby do roku
1939 muselo by tam být Kč. Signoval snad tedydle Vás plátno posmrtně ?!?
Respektive kde berete jistotu, že jde o signum Vejrycha ? Myslel jsem že do
databáze se zařazují více méně ověřené signatury. Předem děkuji za
odpověď.
Přílohy: |
PN_PP Správce webu
14.9.2012 14:12 |
Intraindividuální grafologická variabilita malířských signatur je
obvykle značná. Tak jak šel život malíře a měnil se stav jeho
tělesného, duševního a sociálního zdraví, osobnosti atd. Proto může
být velmi nejisté (a často nemožné) identifikovart malíře podle signatur
a naopak. I když její zohlednění může být důležitým doplňkem
konečné diagnozy. Podstatně stabilnější a tudíž spolehlivější je
výtvarný projev malíře „in situ“ (který nemáme k dispozici). Je to
vůdčí marker při běžném a námi používaném posuzování autorství
obrazů a jejich tvůrců. Vámi deklarovaný rozpor mezi stářím obrazu a
rámu znamená pouze to, že k jejich prvnímu (nebo opakovanému) spojení
došlo v různou dobu. Nic víc. PN.
|
Anitra71 Uživatel
14.9.2012 14:51 |
Dobrý den, děkuji Vám za odpověď a jen drobný dovětek. Výtvarný
projem v tomto případě je k dispozici, respektive druhá strana plátna ze
které byla signatura převzata – viz. foto. Jaký je prosím tedy Váš
názor na „in situ“ v tomto případě ? Děkuji.
Přílohy: |
PN_PP Správce webu
14.9.2012 20:46 |
Myslím že pravda je na Vaší straně a že míra naší nejistoty je zde
příliš vysoká. Signaturu6 jsme vymazali. Děkujeme, učíme se
společně.PN.
|
Ratan Uživatel
15.9.2012 09:57 |
In situ asi PN_PP myslel náhled na místě, čili na vlastní oči, aby se
dalo vůbec posoudit to, o čem Anitra71 píše. Obraz asi otočil a ukázal
nám jeho kvalitu, tedy zase z fotky. A protože míra nejistoty byla
příliš vysoká, signatura 6 byla vymazána. Co se týče razítka rámaře
(teď bez ohledu na kvalitu díla samotného), dovolte názor. Nemohlo se jednat
o razítko dané na napínací rám po dodatečném pozdějším zarámování
celého díla Lyrou, kdy se asi razítko rámaře na jeho vlastní ozdobný rám
nevešlo? A proč by se tak nemohlo dít až po autorově smrti? A že je
jméno autora uvedeno na zadní straně? Není to žádná výjimka a důvodů
mohlo být víc. Zavádějící je snad jen to, že se obraz objevil na Aukru,
nepříliš důvěryhodném aukčním serveru. Ale k tomu slouží
nejrůznější rozbory a studia autorova díla, než nějaké, byť třeba
i logické, ale zpochybnitelné zdůvodnění.
|
Anitra71 Uživatel
15.9.2012 19:46 |
Pro Ratan : Děkuji Vám za názor. Záležitost s razítkem je mi jasná,
šlo mi spíše o to zda výtvarný projev, respektive dílo samotné (bez
ohledu na signaturu a razítko) může být připsáno Rudolfu Vejrychovi.
|
Psát příspěvky mohou pouze uživatelé s předplaceným přístupem.